A filmet Aneesh Chaganty rendezte, aki Keresés című 2018-as debütálása alkalmával szintén a szülő-gyerek kapcsolatok problémáit boncolgatta, míg viszont ott egy apa (John Cho) kereste eltűnt lányát, ezúttal egy mozgáskorlátozott tinilány (Kiera Allen) számára válik terhessé anyja törődése. Sound of Metal December 4-én az Amazonon debütál Darius Marder első nagyjátékfilmje, amiben Riz Ahmed ( Éjjeli féreg, Aznap éjjel, Zsivány Egyes: Egy Star Wars-történet, Venom) egy drogfüggőségből felépült dobost játszik, aki rohamosan veszíti el a hallását. A film a Torontói Filmfesztiválon volt először látható tavaly szeptemberben, ahol kedvező kritikai fogadtatásra talált, a Zürichi Filmfesztiválon pedig a legjobb filmnek választották a nemzetközi nagyjátékfilmes versenyprogramból. Free Guy December 10-én érkezik a mozikba Ryan Reynolds a videojátékok mechanizmusaival játszadozó filmje, amiben egy unalmas életet élő banki alkalmazott rájön, hogy valójában háttérszereplő egy nyílt világú videojátékban, a Free Cityben, öntudatra ébredésével pedig elindul a hőssé válás útján is.
Kétségtelen: a svéd Roy Andersson korunk egyik legegyénibb hangú filmrendezője. Trilógiájának záró darabja viszont nem üti meg az előző két film szintjét. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tablót rajzolni az emberiségről ma már a művészfilmesek körében sem divat. Kis történetek dívnak, naturalistán ábrázolt világokkal, alulfogalmazott, pusztán sugallt mondanivalóval. Keveset vállalnak, keveset markolnak. Nem úgy Roy Andersson: ahogy új filmje, a tökéletes című Egy galamb leült egy ágra, hogy tűnődjön a létezésről nyitó felirata is jelzi, ő magáról az emberi létről filmezett trilógiát. A 71 éves rendező tartja a 2000-es Dalok a második emeletről és a 2007-es Ti, élők stílusát, az unottszürke színeket, az apokaliptikus humort és a mozdulatlan hosszúbeállítást. Andersson abszurd komédiát kever az egzisztencialista drámába, és 30-40 epizódos tablóiban egymáshoz csak lazán kapcsolódó emberek pimf tragédiáit, banális drámáit meséli el. Élethelyzeteket villant fel, ismerős hétköznapi szerencsétlenkedéseket sűrít egy-egy gegbe, miközben az emberi létezés tragikomédiáján lamentál – fagyos humorral és kiapadhatatlan humanizmussal.
Történetek a végtelenségről ( Om det oändliga), 2019. Írta és rendezte: Roy Andersson. Szereplők: Bengt Bergius, Anja Broms, Tatiana Delaunay, Göran Holm, Thore Flygel. Forgalmazza: Vertigo Média. A Történetek a végtelenségről a Magyar Filmadatbázison. Berényi Csaba 1990-ben született Makón, a Szegedi Tudományegyetemen végzett magyar, illetve filmelmélet és filmtörténet alapszakon, valamint vizuális kultúratudomány mesterszakon. Fő érdeklődési területe a filmnyelv szemiotikai és fikcióelméleti vizsgálata. Tanulmányai, esszéi és filmkritikái többek között az Apertúra, a Filmtett, a Kortárs Online, a, valamint a oldalain jelentek meg.